Daejliga familjen Sommer

Onsdagkvällar klockan 21 ligger jag nerbäddad i soffan och där rör jag mig inte ur fläcken på en timme. Fastnaglad vid tv-rutan följer jag familjen Sommers glädje- och sorger onsdag efter onsdag. Det är nått speciellt med danska serier, de får mig liksom på fall. Jag vet inte om det är språket, den avslappnande inställningen till livet, miljön eller nått annat. Hur som helst är Sommer en serie som får mig att må bra.

Kort resumé om serien Sommer: familjeplikt, konflikt mellan generationerna, sammanhållning och splittring, glädje och sorg. Familjen Sommer består av läkaren Christian, hans fru Sophia, läkarsönerna Adam och Jakob och deras familjer.

Det är några av ingredienserna i det danska familjedramat Sommer som SVT:s publik bjuds på i 20 timslånga avsnitt.

Danskt favorituttryck just nu: min lille skatt (på danska så klart)

Betyg: fyra värmande och humoristiska guldstjärnor - serien rekommenderas varmt till dig som är ett fan av danska filmer

AnnaPanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0