Inte alls så dumt, Mia

Mia Törnbloms självutlämnande bok "Så dumt" ger en bra och skitig beskrivning av hur livet på samhällets missbruksbotten är. Ett liv som hela tiden går ut på att jaga efter nya kabbar, tabletter eller människor att lura på prylar och/eller pengar.

I den här boken förstår jag hur Mias drivkraft till förändring, tacksamhet och förlåtelse får henne att göra bokslut med sitt tidigare liv för att överleva. Ja, så illa var det när hon tog tag i sitt missbruk och fick hjälp med att bryta upp från sitt liv som narkoman. Vägen till hennes idag goda självkänsla har varit lång och tuff och boken ger en hel del reflektioner på vilka turer Mia har tagit för att komma vidare från total självförakt till att acceptera, förlåta och förändra sin situation.

Okey, det är ingen djuplodande personlig-utvecklings-bok, men ger mig ändå en vink om att känna tacksamhet och göra det bästa av mina val och beslut. Boken ger utrymme för eftertanke och det gillar jag helt enkelt.

Betyg: fyra insiktsfulla guldstjärnor

AnnaPanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0