Gör nytta med dina utlästa böcker

På min arbetsplats har jag/vi så smått börjat införa en bokbytarbokhylla. Det började med att jag tog med mig några utlästa böcker som jag ville låta andra få läsa/ta över och  jag såg det även som ett bra tillfälle att öka diskussionsutrymmet för böcker på rasterna. Böckerna gick åt i ett nafs och nu har vi börjat fundera på att utöka med en bokhylla som var en och fyller med böcker som är fritt fram för andra att låna eller ta över. Det här känns som en god bokbytaridé som kan leda till att jag upptäcker författare och böcker som jag inte känner till i dagsläget.

AnnaPanna

(Boken "Djävulsformeln" av Carina Rydberg är en av de böcker som nu har fått ett nytt hem. Bokbetyg: 3 guldstjärnor. )

Kommentarer
Postat av: DirreVirren

Urbra idé - känns som jag kom på den själv ;)

2009-03-15 @ 15:49:50
URL: http://stadshus.blogspot.com
Postat av: AnnaPanna

Inte så oväntat svar från en DirreVirre! :-)

2009-03-18 @ 18:36:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0