Hallonbäcken - utan mersmak

"Hallonbäcken" av Lina Forss följer i "Vildängelns" fotspår, men orkar inte riktiga komma upp i samma klass. Visst är tempot och händelserna lika intensiva som i den första boken, men här är vissa situationer så absurda att de är svåra att ta till sig. Jag får med andra ord en kluven inställning till Timmys liv och har svårt att ta till mig de med- och motgångar hon går igenom. Det känns som jag läser boken genom en tjock lins där bokstäverna inte riktigt fastnar på bladen. Visst innehåller "Hallonbäcken" intressanta persongestalningar, men jag kan ändå inte riktigt ta till mig bokens innehåll. Boken är bra och bör läsas till slutet, men jag känner inget sug efter ytterligare en bok. Det känns som repeat-knappen har gjort sitt nu och jag känner mig nöjd med de inblickar jag har fått i Timmys brokiga liv.

Betyg: 3 guldstjärnor med halvmatt stjärnglans

AnnaPanna

Kommentarer
Postat av: stadshusdirren

Själv har jag börjat läsa Vulkan-boken och känner mig, redan efter ett par sidor, halvförbannad! Får se hur det här går ...

2009-03-07 @ 16:18:27
URL: http://stadshus.blogspot.com
Postat av: AnnaPanna

Håller med du. Jag var så arg och irriterad på Mats och Anna igår (bokens huvudpersoner)att jag var tvungen att ta upp en annan bok istället. Intressant att en bok kan väcka så många känslor, bara efter några få lästa sidor...

2009-03-08 @ 15:44:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0