Kommunikation,moderna arbetsverktyg och personlig utveckling

Ganska ofta slår det mig att jag känner mig som en främmande fågel när jag börjar prata om communities, bloggar, rss etc - forum och kanaler som för mig är lika sjävklart som att äta och sova. Anledningen till att jag känner mig som en främmande fågel är att vissa delar av min omgivning inte vill eller har insett möjligheten och i de flesta fall nödvändigheten med att använda dagens teknik för att utföra sitt arbete, hålla kontakt med sina vänner/familj, sköta familjelogistiken och  för den egna personliga utvecklingens skull.

Jag blir både trött, rädd och ibland tyvärr frustrerad över att processen verkar ta sån tid för acceptans och att se möjligheter med moderna arbetssätt. Genom att se möjligheter före hinder kan vi åstadkomma positiva förändringar trots lå(n)gkonjunkturer och övervintringstider som en del vill kalla det. Jag tror att det oftast är den egna mentala inställningen och attityden som sätter krokben för såväl personlig utveckling som förmågan att våga ta språnget ut i det moderna samhället - om det så sker virtuellt eller i den konkreta världen.

Är det här en reflektion som jag delar med fler främmande fåglar där ute? ;-)

AnnaPanna

Kommentarer
Postat av: Dirren

Främmande fågel är bara förnamnet - själv känner jag mig som en tjatig Cyberspaceskata!

2009-03-18 @ 19:48:08
URL: http://stadshus.blogspot.com
Postat av: AnnaPanna

Men nu ser vi ljuset i tunneln, eller hur? :-)

2009-03-18 @ 20:41:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0