Saffranshjärtan - i en annorlunda form

När jag krängde böcker på bokloppan fick jag med mig en hög med boktips. Bland annat "Saffranshjärtan" av Jonas Bonnier. En annorlunda och underhållande samtidsroman om två kvinnors liv som läsaren får följa under deras första fyrtio år. Anki och Kelly föds på samma dag och år, men under två helt olika förutsättningar och lever även två helt skilda liv. Händelser i deras liv påverkar dock varandras liv. Deras levnadsöden kantas av besattheter, kärlek, sorg, utmaningar, ensamhet och en portion humor. Till en början hade jag svårt att ta till mig boken, men den fångade mig av någon anledning och sista delen slukade jag på två dagar. Jag vet inte om det är Bonniers förtjänst eller händelserna i kvinnornas liv som gav liv åt berättelsen. Hur som helst måste jag hålla med tipsaren om att det är en annorlunda bok som jag nog kommer att lägga på minnet ett bra tag framöver.

Betyg: tre rejäla guldstjärnor med en doft av saffran.

AnnaPanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0