Skugga - en bok med många ansikten

"Skugga" av Karin Alvtegen ger avundsjuka, självförverkligande, svek, missunnsamhet och förljugenhet ett ansikte. Far och son Ragnerfeldt liv handlar till största del om böcker, bitterhet, mörka hemligheter och en rädsla för att bli avslöjad. Hemligheter som länge har hållts gömda börjar plötsligt komma till ytan och vänder sakta, men säkert upp och ner på hela tillvaron för familjen Ragnerfeldt som för utom Axel (fadern), Jan-Erik (sonen) inkluderar Axels fru Alice, Jan-Eriks fru Louise, deras dotter Ellen, Axel och Alices dotter Annika. Dessutom visar sig hembiträdet Gerda och Axels vän Torgny Wennberg bära på många hemligheter som rör familjen Ragnerfeldt.

Det här är en fängslande och annorlunda historia som jag i princip sträckläste. Det är min första riktiga kontakt med Karin Alvtegen och jag tänker nog ta mig an hennes andra böcker; Saknad, skuld, skam och svek. Jag gillar hennes stil helt enkelt.

Betyg: fyra fängslande guldstjärnor.

AnnaPanna

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja, hon skriver bra. Dags att börja fundera på lästips till bookbabes...

2009-03-28 @ 19:37:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0