Ensam är inte stark eller tillsammans är man mindre ensam

Vill du bli hjärtevarm och samtidigt få dig ett gott skratt ska du se "Tillsammans är man mindre ensam" . Det är en varm och humoristisk film om fyra människor i Paris. Av olika anledningar korsas deras vägar och trots deras olikheter växer det fram en stark  vänskap och kärlek mellan de fyra individerna. Deras ensamhet är grunden till att deras möten uppstår och upptäckten av de andras närvaro får dem att blomma ut och öppna upp sina sinnen och tankar för omvärlden.

Filmen bygger på Anna Gavaldas roman och det brukar vara svårt att komma åt samma känslor och toner i en film, men här har verkligen regissören lyckats. Mycket tack vare de strålande insatserna av Audrey Tautou (Amelie från Montmartre), Guillaume Canet, Laurent Stocker och Francoise Bertin.

Betyg: fyra värmande guldstjärnor

AnnaPanna

PS. Bookbabes - läste vi boken i vår "gamla" bokcirkel? Jag har nämligen för mig att både Fröken A och Den femte kvinnan också har läst boken. Stämmer det? Däremot hittar jag inte någon recension av boken i arkivet.

Kommentarer
Postat av: Stadshusdirren

Nej, vi läste inte boken som bokcirkel bok. Själv har jag haft den på min "att läsa hylla" i över ett år - vad väntar jag på?

2009-02-01 @ 19:04:45
Postat av: Den femte kvinnan

Dirren har rätt - det har hon väl alltid. Det hör ju på namnet :-)



Vi läste inte boken utan Fröken A och undertecknad har sett den på film. Jag tycket den var bra men Fröken A tycket att boken var mycket bättre. Själv hade jag inget att Ibland kan det bra bra att inte

2009-03-19 @ 09:09:23
Postat av: Den femte kvinnan

Dirren har rätt - det har hon väl alltid. Det hörs ju på namnet :-)



Vi läste inte boken utan Fröken A och undertecknad har sett den på film. Jag tycket den var bra men Fröken A tycket att boken var mycket bättre. Själv hade jag inget att jämföra med.

2009-03-19 @ 09:11:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0