Utan spaning - ingen aning

Omvärldsbevakning är  för mig lika naturligt som att varje dag använda datorn för att kommunicera och utföra mitt arbete. För mig är det en självklarhet att använda internet, msn, sms, communities osv för att hålla mig á jour med trender, värderingar, utbyta information, tankar, erfarenheter och för att få inspiration. 
 
Dagens omvärldsseminarium gav mig både råg i ryggen och nya reflektioner över hur integration och mångfald, liksom kommunnikation spänner över alla områden - såväl i den riktiga världen som på nätet. . Utmaningen ligger inte i att upptäcka och bli medveten om det, utan i att få det integrerat som en naturlig del i vår vardag. Om vi inte vågar tänka nytt och bryta gamla invanda mönster  gör någon annan det åt oss utan att vi har en möjlighet att styra det på ett balanserat sätt. Det går inte att backa sig ur framtiden - däremot kan vi använda oss av den för att skapa möjligheter.

//AnnaPanna


Kommentarer
Postat av: stadshusdirren

Kunde såklart inte ha sagt det bättre själv - eller som Sally säger: det går inte att bromsa sig ur en uppförsbacke ;)

Känns det jobbigt och motigt med det digitala samhället - tänk då tvärtom och se möjligheterna istället. Det är här för att stanna - oavsett vad vi tycker om det.

2009-01-28 @ 22:18:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0